tisdag 2 mars 2010

Redan mars

Tiden går fort, men vintern består. Det har varit ett par dagar med några plusgrader och regnskurar, men nu är vi tillbaka på tio minusgrader igen. Ja, inte gör det mig något, men trist att vår välplogade fina ridvolt förmodligen är obrukbar efter att det väder som visst kallades för Xynthia snuddade vid våra hemtrakter igår och drog förbi. Blåsigt och massor med nysnö så drivorna ligger djupa igen.

Idag har jag ägnat mig åt lite hemkirurgi. Två irriterande leverfläckar som jag haft sedan barnsben är numera ett minne blott. Det var lite pirrigt innan jag knipsade bort den första, men sedan gick det av bara farten. Jag fuskade med xylocain så det hela kändes knappt och sedan satte jag snabbt på stripes så det blev ingen blodspillan heller. Tjo, vad händig man är :o)

I fredags åkte jag och de tre yngsta tjejerna till Vingåker Factory Outlet. Vi var där på höstlovet för första gången och trots den långa resan (det ligger en bit utanför Katrineholm) tyckte vi det var värt en ny utflykt. De har otroligt mycket jeans till väldigt bra priser. Amelie som är en liten smalis med långa ben (34" i benen) har massor att välja på där. Det är inte lätt att hitta annars eftersom hon vill ha dem så tajta. Nu fick hon tre par och några jumprar också.

I morgon fyller husets yngste lille prins tio år. Betyder det att han inte är någon bebis längre???

2 kommentarer:

  1. Nej, du har nog ingen bebis längre, sorry! :) Hoppas att tioåringen får en bra dag.

    Tack för din kommentar om att man blir trevligare om man tar sig tid för sig själv. Det är sällan nån som säger så till mig och det är extra skönt att höra dig (sexbarnsmamma!) säga det.

    SvaraRadera
  2. Knäppis!
    Leka doktor så där:- Fy hemska människa:-
    Va, är inte Lukas bebis längre???? Det är inte möjligt, Henke är min lilla bebis! Eller är han inte det???????
    Kram

    SvaraRadera