måndag 22 mars 2010

Och så var det måndag igen


Ny arbetsvecka efter en långhelg. Idag skiner solen så där fint som jag önskar att den hade gjort igår. Temperatur runt noll, och så här vitt och vackert har vi igen. Vy från vårt sovrumsfönster vid åttasnåret i morse. Inte för att det någonsin (på tre månader och en vecka) varit direkt annorlunda, men så sent som i lördags var det fläckvis bart där det varit bra plogat och närmast trädstammarna i alla fall.

Idag har jag inte gjort många knop, usch, jag känner mig så förfäligt overksam. Jag vill en massa, och mår riktigt gott men får ändå inget ur händer känns det som. Jag får ta och dra mig själv i luggen och sätta igång med de där rackarns gardinerna snart. Jag vill ju ha upp dem så det blir lite fint och färg. Nej, lat är vad jag är. Troligen är det dessutom obotligt.

1 kommentar:

  1. Fin vy, ni har ännu vinterlandskap. Vi fick aldrig någon snö i helgen, så lite tur hade vi. :) Det är skönt att vara lat, just nu kan man skylla på Vårtrötthet. :)

    SvaraRadera