tisdag 9 mars 2010

Nu är det så där igen

Det blir lite si och så med bloggandet, men är det så konstigt när himlen ser ut som på bilden här vareviga dag??? :o) Nej, precis! Jag jobbar och när jag inte gör det så försöker jag vara ute så mycket jag kan. Inte för att jag gör så mycket då heller  i och för sig. Jag kanske rider lite, eller bara går ut i hästhagen och hälsar på pållarna, kollar att de har vad de behöver och fyller på om det behövs. Eller så står jag och hackar lite i snödrivorna här utanför huset. Eller lutar mig mot en vägg och vänder nosen mot solen. Fast jag har några andra roliga grejer när man har haft turen att få många dagar med sovmorgon på rad. Web-TV är underbart, och speciellt om man har osedda avsnitt av Morden i Midsomer att njuta av. Det är lycka att få ligga kvar i sängen och dra sig med datorn i knät och njuta av den serien.

Jag var ledig fredag - söndag, jobbade 17 - 22 igår, nästan likadant idag och i morgon är jag ledig. Ibland har man sådan tur!

Förra veckan fyllde min lille prins tio år, och jag som brukar vara så himla noga med och duktig på att gratta barnen, och även en del andra (när jag kommer ihåg, hrmmm) här i bloggen. Jag vet inte vad som tog åt mig och jag skäms. Fy, fy, fy på mig!!!

Hur som helst så är det här lillekillen, när han blev en stor kille med tvåsiffrigt i sin ålder. Han sitter på sin säng och öppnar paketet från mig och Pär. Han fick en ny mobiltelefon av lite enklare slag, men ändå såpass att det går att ta bilder, lyssna på musik och spela spel på den. Han blev väldigt nöjd. Och frukost på sängen fick han dagen till ära också. Han hade önskat sig Frosties med mjölk, en banan och ett glas juice.

Grattis så jättemycket i efterskott min bästaste Lucas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar