söndag 21 mars 2010

Lagom helg

Nu är det soffmys som gäller en stund. Jag har varit ute och frusit i snögloppet en bra stund utan att vara klädd som jag borde. Jag skulle rida lektion och det är inte så lätt med regnbyxor eller termobrallor då, det blir för bylsigt. Mot slutet av lektionen satt både jag och tonåringarna och frös så vi huttrade med lår som stack och kändes stumma. Nu har jag duschat varmt och krupit upp i soffan med varmt täcke och en varm dator i knät. Mysigt.

Strax ska vi laga mat, jag ock barnen. Pär fick åka och jobba :o(  Ikväll blir det enchiladas, det är så himla gott. Kyckling ligger för upptining och det är bra snabblagad mat som vi alla gillar.

Helgen har varit så lugn och skön. Jag har inte gjort så mycket alls mer än sådant jag mår bra av: pysslat med min häst, lagat god mat och druckit gott vin, haft Danielle och Adam på besök, tvättat lite, avmaskat katterna och slappat i soffan. Det är så skönt att inte ha en massa inbokat, man (jag) behöver få bara vara i lagom lunk.

1 kommentar:

  1. Ja, lagom lunk är bra nog ibland. Min helg har varit lite mer hektiskt men så valde jag ju själv att sticka till Ullared i lördags..:)
    Men huu så kalt på hästryggen!!

    SvaraRadera