måndag 15 mars 2010

Planer för i morgon

Nu är det helg för mig, i en hel dag. I morgon vill jag sova riktigt länge (men kommer säkert att vara klarvaken klockan sex) och bara ligga och gona mig i sängen medan barnen får traska till skolan. Sedan hoppas jag bara på en solig skön dag. Blir det så är jag sugen på att ta med mig min kamera ut på promenad, det är fint ute nu. Fast alla kanske är så less på snön så att ingen vill se snö på bild också?

Jag skulle å andra sidan behöva damma av symaskinen också. Det ska bli lite gardiner till vardagsrummet, lite färg och fint. Det är gräsligt färglöst och trist här inne och jag vill göra om, om, om ... Bland annat skulle jag så gärna vilja ha tag på ett par sköna läsfåtöljer. Gärna sådan där fula snurrstolar i brun skinnimitation med tillhörande fotpall. De är så himla bekväma, fulheten kan piggas upp med en kudde och en färggrann pläd. Jag spanar på Blocket, de rätta dyker nog upp tids nog. Det ska in en ny matta på golvet, eller två kanske. Det gräsliga datorbordet ska bort, och jag vill hitta ett vitrinskåp i lite modernt snitt. IKEA hade en förut, men den verkar ha utgått :o(  Och tavlor, smala vägghyllor, en tapetvåd på en gammal dörr vi möblerat för, ljushållare ... Det får bli varteftersom, jag börjar med gardinerna för jag köpte ett cerise tyg för ett par veckor sedan. Ett steg i taget blir bra!

1 kommentar:

  1. Ja nu när solen börjar lysa ute, då får man lite lust att fixa hemma. Men det är bra att ta det i små steg. Annars är det lätt att man tröttnar.

    SvaraRadera