söndag 21 februari 2010

Avatar i 3D, en cool upplevelse

Igår blåste det nordan, var -15 grader kallt och snöade. Det tyckte Eva och jag var ett väder som lockade till en ridtur. Jiiises så det bet i ansiktet när vi gick mot vinden. Vi kände oss mycket sunda och friska efteråt. Efter det var det full fart in i duschen för vi hade bokat biljetter till filmen Avatar klockan 14.30 i Uppsala. Vi ville gärna få se den i 3D och då är det där eller Stockholm man har att välja på när man bor häromkring.

Ni som inte sett filmen; Se den! Jag hade bara hört att den skulle vara bra, men att den var så vacker det hade jag inte förväntat mig. Att se film i 3D var också en upplevelsse, det var riktigt häftigt. Förbluffande att det blev så bra. I en scen flög det sotflagor runt i luften, det kändes precis som att man bara kunde sträcka fram handen och ta på dem. Ja, jag är helt såld och trots att filmen var runt tre timmar lång gick tiden superfort.

Vi är glada att vi redan tidigare i veckan bokat den tidiga föreställningen. Det var som sagt inget vidare väder igår och snöröken var tät på 55:an och det drev på ordentligt här och där.

I morse vaknade vi till ett nästan nytt landskap. Vitt har det ju varit länge, men vinden har skapat helt nya konturer överallt. Det har säkert kommit ner ett par tre decimeter nysnö under natten dessutom. Nu har vinden avtagit och solen visar sig på en alldeles klarblå himmel. Pär och jag har ägnat oss åt en del snöröjning här på morgonen så nu ska jag nog snart ta mig ner till stora vägen och in till stan för att handla lite. Dessvärre är allt jobb vi lade ner i paddocken för ett par dagar sedan ogjort. Den stora fina gula traktorn ska tillbaka till Stockholm idag igen, den behövs visst där igen. Dumt, jag behöver den faktiskt också!

Ha en härlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar