torsdag 11 februari 2010

Lediga lata dag

Ja, det där i rubriken stämmer ju inte alltid. Faktiskt väldigt sällan. I allmänhet brukar ledig dag betyda att jag ska passa på att hinna allt jag inte hinner/orkar/ids göra de dagar jag arbetar. För den skull behöver det inte betyda att jag bara gör tråkiga saker eller att det blir överdrivet jobbigt. Jag har skrivit förr här i bloggen vad jag tycker om att städa och sådana "viktiga" saker.

Just idag började min dag med att utföra sådana triviala saker som pyssel med disk- och tvättmaskin, utbärning av sopor och liknande. Jag passade i den vevan också på att ta med mig snöskyffeln och skotta bort lite hästskit ur paddocken (ni vet, där man rider med hästarna ... staket runt och plan sandbana). Efter att ha sorterat bort X antal kassar med återvinningssopor nere i byn knallade jag in på jobbet för en av dagens höjdpunkter; massage! Ljuvligt.

Sedan bilen in till stan, möter upp dottern Michaela med hennes bebiskille Vincent. Det blev fika hos min mamma, dajmtårta som är så gott och nyttigt :o) Jag passade på att låna lite böcker av henne, hon köper en hel del. Och hon passade på att låta mig och Mickan fixa hennes TV, dator och kamera. Mobiltelefonen hennes kunde vi bara konstatera att den nog sett sina bästa dagar. Vincent fick rida lite hoppa-skuttalekar i gammelmormors knä och som synes var det uppskattat.

Nu är jag hemma igen, matat småfåglar, skalat potatis och hängt tvätt. Nu sitter jag här en stund innan jag ska byta om för veckans ridskolelektion inne i stan. Vi har fått en ny ridlärare, Lena Lilja heter hon och är en högt utbildad dressyrtränare med fint anseende. Vår vanliga Elin ska bli mamma så Lena vickar tills vidare. Jag kan inte tro vilken tur vi haft som fått Lena nu, trevlig och duktig. Helt lyrisk är jag!

By the way ... sommaren är nära. Se bara här, poolen står och väntar bakom sparken :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar