onsdag 3 februari 2010

VAB

Idag är jag hemma och vabbar med Lucas. Det är andra gången i hela hans nästan tioåriga liv jag är hemma med honom. Han är en frisk unge, och jag är så glad och tacksam över det. De gånger han har varit krasslig, för det är ju alla barn då och då, så har det oftast löst sig med att någon av de stora tjejerna varit hemma, jag haft ledig dag eller att han kunnat åka med Pär på jobbet. Men nu har ungdomarna flyttat hemifrån, Pär hade hunnit åka hemifrån och jag är inte ett dugg ledig idag egentligen.

Amelie ringde till mig när jag var på jobbet i morse, barnen hade inte gått upp ännu när jag åkte dit. Lucas låg i soffan, matt och dan, han är hängig och småförkyld. Ont i magen och mådde lite illa. Nu har vi suttit i soffan och tittat på Ekvatorn (Equator) på datorskärmen. Lärorika TV-program som går att se på SVT Play. Perfekt för en kille som är som en faktadammsugare. Det är nästan lite som home schooling för honom :o) Alltså, inte en bortkastad dag ur utbildningssyfte.

Igår var vår bilMicke här och hämtade min lilla BMW igen. Nu ska den få ett nytt tändningslås. Snälla Micke lånar ut sin Volvo till mig så länge. Vilken lyx! Jag hade förväntat mig att jag åter igen skulle få tuffa fram i hans monsterstora Nissan Kingcab (fast den är lite kul att köra runt i den också). Jag är glad att jag ska slippa åka omkring i en tjuvkopplad bil längre, det känns knepigt att starta bilen med en pinne i en plastdosa hela tiden :o)

2 kommentarer:

  1. Hoppas Lucas har kryat på sig nu. De är rätt mysigt att vara hemma med sin små. Lite egen tid tillsammans är inte helt fel. Nu när man kommit ur vab-åldern. Och ändå fått vabbat några dar hit o dit. Så försöker man mysa lite extra. :)

    SvaraRadera
  2. Oj, vad bra och praktiskt det låter ur vabb-synpunkt att ha flera barn i olika åldrar. Vi vabbar väldigt lite i jämförelse med många andra - men att ta ut sin andra vabbdag när barnet är tio låter ändå exotiskt för mig. Låt som om ni hade en skön dag trots magont.

    SvaraRadera