fredag 24 juli 2009

Soraya

Den här lilla hästtjejen "hittade" vi på Blocket för någon månad sedan. Nu har Amelie varit och provridit flera gånger och idag hade vi vår veterinär ute för att besiktiga henne. Han hittade två mycket små överben, en på var framben. Och så två små prickar på hornhinnan på ett öga, antagligen efter något skrap (typ pinne i skogen eller liknande). Allt annat var precis som det skulle, de här småsakerna är inget som alls påverkar användbarheten så nu blev det bestämt att på söndag kommer hon hem till oss. Eventuellt får hon med sig sin hagkompis ett tag också, vi får se.

Det här känns spännande och nytt. Jag ser fram emot att få rida ut tillsammans med Amelie. Som det har varit nu, rätt länge faktiskt, så har vi fått turas om hela tiden. Jag hoppas så att allt det här kommer att bli riktigt riktigt roligt för oss.

För övrigt är det den 24 juli idag. Idag är Nettans bebis beräknad att komma, men h*n har inte signalerat att vilja dyka upp riktigt än. Jag hoppas Nettan slipper gå så mycket över som Mickan fick. Med sin Vidar fick hon vänta tre eller fyra dagar, helt ok kan jag tycka.

Dessutom är det Kristina-dagen, det betyder att halva släkten har namnsdag idag: Grattis på mig själv *hahahaha*. Och så är det han som ska föreställa min far, han fyller år också, men det noterar jag bara i mitt stilla sinne och därvid icke mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar