söndag 19 juli 2009

Nu har jag semester


Ja nu äntligen. Klockan 11.00 sharp klickade jag koden på dörren nere på "hemmet", öppnade porten och klev ut i friheten. Väl hemma hoppade jag snabbt ur jobbarstassen och in med allt i tvättmaskinen. Nu ska de snabbt stuvas undan!

Nu kommer jag att kliva innanför de där dörrarna en hel del i alla fall, det vet jag ju. Om knappt två veckor flyttar svärisarna in i sin nya lägenhet på just min avdelning. Det blir nog ett och annat att pyssla med kring det.

Så det är det som står på semesterprogrammet, den där flytten. Och så kryssningen till Riga. Vi väntar glädjefullt in ännu ett barnbarn (planerad ankomst på fredag). En tripp till Parken Zoo eller Kolmården vill vi också hinna, Lucas vill så gärna se tigrar. Tidigare pratade vi lite om Liseberg också men jag tror faktiskt inte vi har råd. Ja, och så en liten pålle kanske, som Amelie ska ha på foder. Fortsättning följer om den, allt är inte klart där än. Men i övrigt tänker jag ta dagarna som de kommer och låta lust, väder & vind, spontanitet och kassan styra. Blir fint det!

2 kommentarer:

  1. Parken Zoo med vita tigrarna är ju aldrig fel och inte heller kryssning till Riga, vi åkte dit för tre år sedan som firande av 10-åriga bröllopsdagen, mysig stad. Hoppas du får en mysig semester och att du hinner med massor av trevliga utflykter.... *kram*

    SvaraRadera
  2. en sån semester ska jag också ha, det blir som det blir. Vi har inga måsten, skönt det med..:) Framför allt kan man få sova till åtminstone 8-9 på morgonen.. härligt!

    SvaraRadera