fredag 3 juli 2009

Snickeri Suss


Mitt kök har förvandlats till ett snickeri. Att jag alls snickrar beror på myggen, och att jag gör det i köket beror på.... myggen. Det jag försöker åstadkomma är en mygg/flugdörr. Just nu är det så mycket mygg här ute att det är fullkomligt omöjligt att vistas ute annat än som allra hastigast. Jag sågade till mina reglar på verandan och började försöka borra lite hål för plugg men gav mig där. Alla mina grejer fick flytta in på köksgolvet. Jag har slipat och gjort kanterna mjuka. Borra fick jag förresten också ge upp, det enda 6mm-borr jag har är så slött att jag lika gärna kunde försöka peta upp hål med en virknål. Ett nytt måste inköpas.

Ni skulle se mig när jag håller på förresten. Jag sitter på golvet och jobbar. Det har sina fördelar att ha en överrörlig kropp, och jag gissar att jag ser rätt kul ut :o)

Igår gjorde jag faktiskt ett riktigt fynd ute på stan. Jag missade när Jobi kom till jobbet och sålde arbetsskor och har grämt mig lite över det, jag behöver verkligen nya skor att gå med på dagarna. De gamla har hängt med i säkert två och ett halvt år och börjat kännas som att gå på plankor. Helt slut med andra ord även om de fortfarande var hela och såg rätt ok ut. Ja, hur som helst. Jag var in en sväng på Sko August igår, och vad reade de ut om inte dessa underbara sandaler. En femhundring istället för niohundra kändes som något av ett fynd och jag går som på moln på jobbet numera.

Jag kan också glädja mig åt att jag bara har elva arbetsdagar kvar till semestern. Tjohoo..

1 kommentar:

  1. Du är flitig som en myra, men jag förstår att myggen knäcker er. Hoppas din myggdörr blir bra, ja självklart blir den det, när det är du som gör det. :)
    Blir det nåt Öland?

    SvaraRadera