söndag 5 juli 2009

Klart, och bra blev det

Nu är den änteligen klar! Min mygg och flugdörr som jag har haft på gång i några dagar. Jag köpte ett vasst och bra träborr igår men kom sedan på att jag behövde en slags små nipplar för att markera ut var motstående hål (på den andra brädan) skulle vara. Sådana fick jag skaffa idag. Så borra, limma, plugga och skruva. Sedan var det bara att häfta på nätet och med hjälp av snälla maken hängde vi upp dörren. Det blev så bra, perfekt passform måste jag få lov att skryta :o)

Husets katter förstår sig absolut inte på dörren. De sitter framför den och blänger fåraktigt ut och kan inte begripa varför de känner friskluften men inte kan ta sig ut. Som tur var tar sig inte myggen in heller, det är rätt kul att stå och titta hur de studsar mot nätet utan att ta sig igenom.

Vi kan ju inte sitta i vår trädgård nu. Pär stod ute och grillade iklädd luvjacka med huvan neddragen ända ner i pannan och ärmarna över händerna. Långbyxor är ett måste. För att ändå få lite utomhuskänsla när vi skulle äta dukade vi i förtältet till husvagnen. Till maten drack jag ett litet glas av mitt vita favoritvin. En av mina jobbarkompisar berättade igår att hon hade en dunk hemma som aldrig skulle bli urdrucken. Tråkigt tyckte jag, det som är så gott! Så idag fick jag en nästan full BiB. Tokiga tjej, men tur för mig :o)

Matdags. Inte längtade vi mindre till Gotland. Det såg ut som att vara där; husvagn, rätt möbler osv. Men doften av släke saknades, liksom alla ljud som finns på Herta. Bistert..

2 kommentarer:

  1. Du är duktig du, Suss! Det där skulle inte jag fixa, men däremot Bengt. När kommer ni? Ev kommer Helena den 17 juli. Jobbar du då?
    kram

    SvaraRadera
  2. Gotland var underbart och vädret kanon! Hälsade från dig..:)

    SvaraRadera