söndag 13 februari 2011

Åka brandbil

I fredags vaknade vi till en väldigt vit värld. Ett par decimeter snö hade landat på marken och spridits ut i häftiga mönster med hjälp av den hårda vinden. Vad som kanske inte var så bra var att det inte ens var möjligt att ta bilen till jobbet så det blev till att pulsa den knappa kilometern ner. Det gick väl an, andra hade det värre att ta sig till jobbet denna morgon. Jag skulle köra hemtjänst och det var väl ingen hit det heller. Till att börja med fick vi starta arbetsdagen med att hämta en kollega som hamnat i diket och sedan hämta vår sjuksköterska/chef Linda vid landsvägen nedanför hennes hem. Ett par kunder klarades av under den utflykten. Under tiden jag och Pernille samlade ihop folk fick Kerstin och Diana ringa runt till våra "kunder" och berätta att vi kommer bara kanske idag, ungefär.

Till det mest besvärliga, avlägsna, och allra mest nödvändiga besöket fick vi ut brandkårens terrängbil, igen (se inlägg 6 januari). Nu fick jag åka med! Jamen det var ju faktiskt riktigt kul!! Inklämd mellan två stiliga brandmän i en trång lastbilshytt, haha. Resten av dagen fick gå som den gick, det blev hårda prioriteringar vilka besök vi skulle utföra. Vi slog ihop besök, ställde in och flyttade runt. För trots att det plogades blåste det så att det blev snart jättebesvärligt på vägarna igen.

Nåja, vi överlevde dagen och det blev kväll. Då var det dags att fira vår fina jobbarkompis Anna som gått och blivit tant för ett tag sedan. Jag tror att vi blev 15 stycken som samlades på restaurang Kungsgatan 14. Jättegod mat var det. Jag åt skaldjurscheesecake till förrätt och lamm med rotfruktskaka till varmrätt. Kvällen blev synnerligen nykter med bara coca-cola i glaset för min del. Jag körde eftersom jag skulle upp rätt tidigt på lördagmorgonen och vara i körbart skick. Hade tänkt ta ett litet, litet glas vin när jag kom hem men det blev inget med det heller. Jag däckade på sängen och sov sött mindre än en halvtimme efter hemkomsten *s*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar