måndag 21 februari 2011

Nytt på bloggen

Det är alltid roligt med lite nytt. Även bloggen får sig en genomgång emellanåt. Att byta layout är väl det vanligaste, jag följer ofta årstidernas växlingar på bakgrundsbilden, men även själva navigeringen får nytt utseende då och då.

För en tid sedan utökade Blogger sina funktioner med en del användbart. Så kallade Flikar dök upp. Jag har valt att lägga min personliga presentation i en sådan istället för i marginalen. En flik har jag arkiverat fjolårets bokkonsumtion på, tanken är den fyller jag på varje år. Idag lade jag till min morfars egen berättelse om hur det gick till när han, mormor, min mamma, hennes syskon och så många andra flydde från Estland till Sverige under Andra världskriget. Ett stycke historisk dokumentation! Läs den gärna.

Jag har också startat upp en ny underblogg. Den heter Suss receptsamling, jag beskriver den så här "I min kökslåda ligger massor av urklipp, handskrivna lappar, fotostatkopior och små häften fulla av "favoritrecept". Aldrig hittar jag det jag söker när jag letar, de blir kladdiga och svårlästa och de går sönder. Det här är ett försök att bevara godbitarna."Den startade jag så sent som i helgen, så av förståeliga skäl finns det inte så mycket där än, om någon är nyfiken. Det får fyllas på pö om pö.

Sedan tidigare har jag också min så kallade riddagbok, under namnet Suss och Coeur de Lion, men ligger i hopplös träda just nu. Jag borde nog ta och damma av den igen, för det är nyttigt att hålla reda på vad vi gör.

Länkarna till dessa båda finns än så länge bara under fliken "Om mig", men känner jag att de börjar förtjäna en mer framtändande plats kommer de upp här på förstasidan.

1 kommentar: