torsdag 17 februari 2011

Voddler och e-böcker

Är man rasslig, hemma från jobbet och inte riktigt i skick att anstränga sig med något alls så kan det bli lite långsamt. Därför måste jag hylla några fantastiska ställen på nätet och det är Voddler och det är e-lib. På den senare kan man ladda hem mängder av böcker från länsbiblioteken. En fil till ett speciellt program alldeles gratis. Nya böcker och gamla, från visserligen ett begränsat antal förlag, men ändå. Det går också att få mycket som strömmande ljudböcker.

På Voddler finns massor av film. Allt är inte gratis men tillräckligt många. Det finns verkligen en uppsjö av riktigt sevärda filmer i gratissortimentet. Jag har inte hunnit avverka så många ännu, men i favoritlistan hamnar bland annat Hotell Rwanda och Brian's song. Toppen att kunna sitta i sängen och se draman som nog inte skulle tilltala maken, men jag njuter av att bli så rörd och få fälla en liten tår.

1 kommentar:

  1. Hoppas e-böckerna och voddler kan hjälpa dig bli frisk, man behöver andrum ibland. När jag blir lämnad ensam en helgdag, kan jag plöja 2-3 filmer på en dag.
    Men e-böcker har jag inte lärt mig tycka om, obekvämt helt enkelt. :)
    Krya på dig

    SvaraRadera