onsdag 9 februari 2011

Inderøy, en snabbtur

Bland allt elände jag skrivit om de sista dagarna har jag ju faktiskt varit på en liten tripp. Pär skulle till Inderøy, som ligger ett tiotal mil norr om Trondheim i onsdags. Han skulle till en fabrik som tillverkar trailers till lastbilar för att diskutera detaljer på den vagn hans företag beställt. Jag tog semester en dag och allt ordnade sig tack vare snälla kollegor som bytte turer och trixade för att det skulle gå ihop sig. Tack snällingar :o)

Turen blev mest en massa timmar i bil men det var trevligt ändå. Det är så sällan Pär och jag är själva tillsammans och här passade det ju för vi turades om med körningen. Tråkigt nog var vädret mestadels rätt mulet och grått. Alla de vackra bilder jag ville ta blev inte så vackra. Men fint var det ändå. På Inderøy var det mindre snö än hemma, den varma Atlanten som tar sig in via Trondheimsfjorden gör klimatet milt trots den nordliga breddgraden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar