onsdag 9 juni 2010

Utvecklingssamtal

.
Ett par inlägg längre ner kan man läsa hur duktigt jag klantade till det för mig och sonen i förra veckan när vi hade ett inbokat utvecklingssamtal (dock utan att jag hade en susning om det egentligen). Nåväl, idag gick tåget igen och den här gången hoppade jag liksom på i farten. Exakt när klockan slog kvart i nio tog jag i klassrummets dörrhandtag. Nice.

Lucas som nu ska sluta i trean har gjort nationella prov i både matte och svenska. I svenskan klarade han alla delprov med godkänt eller lite till. I matten lät det annorlunda. Matten består också av ett antal delprov, fem eller sex stycken. Lucas hade på ett delprov några slarvfel (missat att skriva i nollor exempelvis). På de övriga hade han sammantaget ett enda fel! Han är så himla duktig, min duktiga lilla kille *stolt och glad mamma*.

Mål för fyran fick bli att bli ännu bättre på matten, lära sig använda punkt och stor bokstav bättre och lära sig jonglera (sonens egen idé).  Låter helt ok för mig.

2 kommentarer:

  1. Duktig grabb! Hoppas jag får se Lucas jonglera någon gång, kram!

    SvaraRadera
  2. DET var en kul sak att skriva in, att lära sej jonglera.. inte det mest troliga man hittar bland skolpapprerna ;-)

    kram Monica R

    SvaraRadera