onsdag 23 juni 2010

Sol och värme

Nu är vi inne på dag tre på semestern och igår kom då den där efterlängtade härliga värmen, och solen. Det blev en hel del lapande i solstolen med ljudboken i lurarna. Helt underbart. När jag inte stod ut längre, för det gör jag inte allt för långa stunder åt gången, var det bara att röra på sig en stund. Hänga lite tvätt, städa lite i poolen, pyssla lite i hästhagen. Allt i makligt tempo. Just nu tar jag också en liten paus från utomhuslivet, jag kände att jag behövde svalka hjärnan lite, men snart är jag därute i gasset igen. Om en liten stund väntar jag hit Cecilia, Danielle och Adam, de ska plocka upp Lucas och åka till badplatsen. Amelie har cyklat till Svallby. Själv funderar jag på att gå ut och fotografera lite, men tror att jag inväntar det varmare och mildare kvällsljuset. Mellan varven försöker jag knåpa ihop en handlingslista till i morgon. Jag tänkte komma iväg snabbt och tidigt på morgonen för att undkomma allt folk. Ha en härlig dag

1 kommentar:

  1. Här har de varit nere vid Vättern och badat var och varannan dag. Brrrr, måste vara kallt!

    SvaraRadera