måndag 21 juni 2010

Semesterveckor

Idag är det den första riktiga semesterdagen. Det känns bra, och det känns ... vad ska jag säga? Lite tomt kanske, eller rättare innehållslöst. Jag får väl försöka fylla ut det hela, och jag gissar att det ska gå bra. Med vad vet jag inte än. Jag är rätt bortskämd med att ha allt bestämt och klart när sommarsemestern kommer, i så många år har vi haft vår husvagn på Gotland. Det känns ännu svårt att det inte är så längre, mycket av mina tomhetskänslor sitter där. Det var verkligen mitt sommarparadis. Men åren går och barnen växer upp. 15-åriga tjejen tycker väl att Gotland skulle vara helt ok i en vecka eller så. Men då tycker jag att campingavgifter och båtbiljetter inte längre känns så prisvärda.

Lite planer, mer eller mindre spikade finns ändå. Nästa måndag fyller barnbarnet Vincent ett helt år och den dagen ska vi fira honom på Eskilstuna Parken Zoo. Jag tror vi har total uppslutning; Pär och jag, alla sex barnen med respektive och de tre barnbarnen. Jag hoppas på en riktigt fin dag, och matsäcksmat ska jag börja laga och förbereda snart.

10 juli är också uppbokad, då skulle Annethe & John ha gift sig, nu tjuvstartade de med att gifta sig redan i maj, men festen går av stapeln den förutbestämda dagen. De vill inte att jag ska laga något (jag hoppas det där inte säger något om vad dotra tycker om min kokkonst *s*), bara ha hjälp med dukning och städning efteråt. Det ger mig en aning dåligt samvete eftersom jag vet att Johns mamma Ammi ska göra stora smörgåstårtor.

Sedan är det kalenderprojektet som fortsätter. Vår fotograf försöker samordna oss fyra "modeller" som bor i mellersta Sverige så att han reser från Skåneland och hinner med oss alla under samma tripp. Mycket hänger på vädret för att få till rätt stämning i bilderna. Vi får se när det blir.

Än har vi hopp om att kanske komma iväg ett par dagar till Prag. Vi har fortfarande inte fått besked om vad som felas vår lilla fina BMW, det är ju avhängt kostnaden för den där bilen huruvida vi tar oss ut på någon resa. Men biljetter ska förhoppningsvis gå att få tag i snabbt inpå. Jag håller tummarna, för det skulle vara så himla, himla kul! Annars ska jag höra om det finns några goda vänner som kankse skulle vilja träffa mig något i sommar. Jag ordnar något att åka i och så kommer jag. Förresten, det kanske jag gör även om vi åker till Tjeckien. Det ena utesluter inte det andra :o)

2 kommentarer:

  1. Det är skönt att inte ha något planerat på sin semester också. Att bara vara,är suveränt. Men jag vet, det brukar ta några dagar innan man är inne i semesterlunken. :)

    SvaraRadera
  2. Åhhh, jag vill också ha semester!
    Jaaa, jag vill träffa dig, kompis!
    Undrar just när vi får ihop nåt?

    SvaraRadera