tisdag 8 juni 2010

15 år minsann

.
Foto av Felicia Johansson
Idag fyller vår allra yngsta lilla dotter 15 år. Liten har blivit så stor, mitt lilla gullefjun. Lång har hon blivit, nu har hon vuxit om mig hon också. Det hände för några månader sedan och nu tror jag hon snart går om några av de äldre syrrorna med.

Nu till kvällen har vi firat tösen med paket, potatismos, pannbiff och sedan chokladpudding med vispgrädde (precis som hon önskat sig). Paketet innehöll en efterlängtad minidator. Hon har redan meddelat att nu kommer vi inte att se röken av henne mer :o)

Morgonen började lite snopet för födelsedagsbarnet. Hon ville så gärna ha pannkakor till frukost och vi gjorde i ordning smeten redan igår kväll. I morse steg jag upp lite extra tidigt för att hinna med en stund vid spisen. Men ve och fasa, det fanns ingen ström. Vid närmare undersökning hade vi inget vatten heller! Och inget nät på mobilerna. När jag senare (med oborstade tänder och utan kaffe i kroppen) kom till jobbet i Grillby fick jag höra att typ halva kommunen också var utan el. På jobbet fanns det i alla fall, det ligger väl på en annan lina. Tack och lov, kaffet var räddat.

2 kommentarer:

  1. Den bilden har jag fotat hihi :)

    Grattis till Amelie! :D

    SvaraRadera
  2. Helt underbar bild....
    grattis till födelsedagsbarnet

    SvaraRadera