söndag 20 juni 2010

Söndag bara

Tråkigt mulet väder. Jag fortsätter sy på min dräkt. Och på Leos träns. Det blir fint, men tygaffären kommer att få fler besök, det behövs mer band, paljetter och snoddar. Det mesta i guld. Danielle och Adam är här och ska städa ur husvagnen. De vill bo där lite då och då i sommar när de jobbar här i byn.

De här fina höhäsjorna (hur stavar man till det antika ordet egentligen?) dök upp för några dagar sedan i en grannby. Nu är de fler för de har häsjat upp det som låg på marken nu också. Jag hoppas bonden hade några ungdomar med sig i arbetet så de fick lära sig. Jag tycker att de är så himla fina.

2 kommentarer:

  1. Jag åkte förbi när han(en gubbe, rätt krokig och liten) höll på, dock tror jag han gör lite i taget, såg inga ungdommar där då, skicka dit Amelie;-)
    /Nettan

    SvaraRadera