lördag 6 juni 2009

Text till ovan

Det kändes som om bilderna i inlägget ovanför blev finast om jag inte blandade in text emellan. Jag skriver lite separat här istället. Igår tog då vår fjärde dotter studenten. Hon gick ur barn & fritidsprogrammet med bravur. Hon fick stipendium för bästa studieresultat i sin klass. Jag blir så stolt över min tjej när jag ser MVG på MVG i betyget, ett par G och ett par VG... så fantastiskt duktigt jobbat!

Gårdagen bjöd på aningens bättre väder än torsdagen, vi hade nog faktiskt uppåt åtta plusgrader och knappast mer än lite duggregn ibland. Nordanvinden var rätt frisk, men Cissi garanterade att hon klarat sig undan frostskador under vagnåkandet. De hoppade och skuttade sig varma :o) Studenttåget efteråt kröntes av orkester och full kalabalik när alla anhöriga och vänner kastade sig över ungdomarna för att pynta dem med blommor, gosedjur och skumpa. Gud så kul det är när det är så här livat på stan!

Sedan for vi hem, lade sista handen vid maten (som det blev massor av) och väntade på gästerna. Det var några mostrar, morbröder och kusiner till mig, en syssling (och bästa vän i ett) och barnens morbror samt deras faster plus ett par kompisar. Och så alla syskon med "tillbehör" förstås. Först åt vi thaibuffé, fika med rabarberpaj och till slut grillade vi .

Studentskan for till slut iväg för vidare festligheter med sin kompis Sara i en tjusig Lexus. Sedan försvann resten av ungdomarna också. Vi som blev kvar satt och surrade ett par timmar till (resultat = proppmätta). En festlig dag trots att vi fick sitta inomhus.

1 kommentar:

  1. Låter som en toppendag och kväll! Vilken upplevelse att ta studenten och få vara med om hela alltet med vagnåkandet och festerna..:) Grattis till studentskan!

    SvaraRadera