onsdag 3 juni 2009

Krukor

Tänk så mycket trevligare färger den här bilden skulle ha haft om solen hade velat visa sig när jag tog bilden. Det här är krukorna med blommor jag har på min trapp och jag tycker att det är så fint med allt det rosa i olika nyanser och vita skira slöjor. Fråga mig inte vad det är för sorter bara, för det har jag ingen aning om. Jo, pelargon och gräslök känner jag till :o) Ovanför hänger ett par amplar med surfinior (de vad jag också vad de heter, haha vad jag kan!), de är också rosaaktiga.

Jag är ju allt annat än trädgårdsintresserad, men krukor kan vara roligt att pyssla lite med. Maran tipsade mig om att sätta jordgubbsplantorna jag skrev om igår i krukor också. Ja, kanske det... ingen dum idé faktiskt.

Jag har dessutom lite vilda planer på att lägga lite enkla plattor runt verandan. Det är det eller så gräs, men eftersom vi vill kunna parkera grillen intill verandan lutar det åt plattor. Som det är nu är det lite lortigt sedan vi tog bort en vansinnigt misskött rabatt där. Skönt att bli av med den måste jag säga, den gav mig bara dåligt samvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar