torsdag 10 januari 2008

I full galopp

Tjoho! Jag har galopperat idag. För första gången i mitt liv. Det var läskigt, det var kul!

Jag har gett mig sjutton på att jag ska komma igång med ridandet. Vi har en häst som jag pysslar en hel del med men bara från marken. Rider, det gör Amelie. Och eftersom jag faktiskt tycker om hästar, de är vackra och trevliga djur, och eftersom jag tycker att det ser så himla roligt ut när hon och hennes kompisar rider och eftersom jag faktiskt gick på ridskola när jag var barn så ska det väl inte vara omöjligt.

Nu har jag bokat in mig på tre provlektioner och går det här bra så har jag blivit lovat att få hoppa in i en vuxengrupp där de har ridit en termin. Det ska jag väl kunna klara av?

23-åriga dottern Michaela är med på provlektionerna, hon som aldrig ridit förr. Och hon kunde rida lätt. Hon var helt frälst efteråt.

2 kommentarer:

  1. Vad kul!!
    Tänk, det har varit min dröm i många år att lära mig rida men har inte kommit till skott.
    Kaarina

    SvaraRadera