fredag 4 januari 2008

En liten shoppingtur

I julklapp fick jag 500 kronor av mina barn. Ett presentkort på Åhléns. Jag har funderat hit och dit vad jag ville använda summan till; lite kläder i allra största allmänhet? En rejäl och rymlig väska? De har snygga glas på Åhléns, kunde det vara något? Träningskläder kanske? Danielle och jag har ju pratat om att utnyttja lite av de fantastiska löneförmåner vi har (hur mycket gratis träning som helst).

Handväska är något jag bara tycker om att använda i tankarna, men i praktiken hamnar mobiltelefonen, pluskan och bilnycklarna oftast i jackfickorna. Träningskläder.. det tar vi när vi ser att det där verkligen blir av. Glas... var katten ska jag ställa dem? Alla skåp är smockfulla och jag har just kommit på att jag vill ha ett vägghängt vitrinskåp i köket, så det spanar jag efter nu. Både nytt och begagnat (Blocket är bra). Inga glas alltså. Nästan.

Det blev ett par linnen och två skjortor/blusar. Men faktiskt sex stycken duralexglas i miniatyrstorlek. Enkelt, klassiskt och läckert. Att dricka glögg, punsch eller shots i. Eller kanske lite espresso till och med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar