onsdag 2 januari 2008

De har lovat vinterväder

Jag hoppas att det är sant. Jag hoppas att vi äntligen får lite vit och vacker snö, lite kallt väder och sådär. Jag gillar det! Idag har det varit så skönt ute, det har luktat snö. Ni vet, den där väldigt speciella lukt i luften det blir lite innan det börjar snöa. För visst känner ni den, ni också. För att inte tala om det märkliga, liksom lite rosa, ljus som blir. Jag var ute och drivade runt med jobbarbilen på dagen idag, och hopp ut och in ur den, och varje gång jag klev ur och drog ett andetag och såg det där ljuset blev jag liksom lycklig! Knäpp kan man vara.. eller så kan man vara som jag :oD

Vi väntar fortfarande otåligt på besked om stugan i Sälen, jag ser så mycket fram emot en helg i fjällen! Då ska jag glänsa för man och barn, för i ungefär en eller två dagar kommer jag att vara BÄST!

Sedan kör de nog om mig alliop....

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med snö, men för att jag min soffpotatis skall kunna uppskatta det riktigt mycket vill jag gärna ha en sol som samtidigt lyser och en himmel i klarblått.
    Hoppas ni får er fjällsemester! I fjällen klarar även jag mig utan solen och den blå himlen även om den ger ett stort plus i kanten (helst med en kopp varm choklad i ena handen och en ostmacka i den andra)

    SvaraRadera