onsdag 30 januari 2008

Högfjället, barnens favorit

Idag fick barnen önska sig vart de ville åka ochdet blev Högfjället där de tycker att det är lite lagom svårt. Inte mig emot för det tycks som om det alltid är mycket mindre folk där än någon annanstans. Det passar mig bra som gärna har gott om plats i backarna. Högfjället har också en hel del olika småbackar för barnen att variera sig emellan, medan jag tycker att de tar slut alldeles för fort. Jag suktade uppåt den långa liften Vargen men fick inte medmig någon upp. Tjejerna vågar sig inte på ankarliften, Pär ville att jag skulle kolla om jag trodde att han skulle klara nerfarterna, bara Lucas kunde tänka sig att åka med, men som sagt.. jag ville nog kolla först. Dessutom har jag aldrig åkt lift med en liten knatte, det känns lite läskigt. Men så åkte jag upp, och OJ så vackert det är! Dimman kom rullande in.. men så fint. Och nästan tomt i backen.

Den här bilden tog jag uppåt fjället från platsen där man kliver av liften, se så fint det är!!! I LOVE!!!

Jag tog med Pär upp sedan, men då låg dimman tät på toppen och det var synd att han inte fick se utsikten.

Matsäck avnjöts.

Ännu en matsäcksätare. Tråkigt nog fick Lucas och Felicia aldrig upp värmen igen efter det att vi ätit, och Pär skjutsade hem dem. Amelie och jag stannade kvar och åkte en stund till. Och jag fick med ungen upp i liften! Vi tog gröna Åsa ner och Amelie.. ja inga problem! Svisch for hon iväg :o)
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar