tisdag 3 januari 2012

Taxi Nevelius

Jag gissar att jag har haft den rubriken förut, men som ett sådant bolag känner jag mig ofta. Skjuts hit, skjuts dit, skjuts bort och så skjuts hem. Kanske någon annanstans också emellanåt.

Just nu är det 16-årig dotter som står för åkandet de flesta gånger. 16-årig dotter har skaffat pojkvän som bor i Stäket. En sådan hittar man sig på Facebook, om det kan vara ett tips för någon? Jag har just kommit hem från den femtioelfte turen dit, och hon ska hem redan i morgon. Ikväll ska de på Hovet och se AIK - Brynäs (hockey), och hade det inte varit för att pojken i fråga hade köpt biljetter och bjudit dotter på matchen så vete katten om jag velat köra fram och tillbaka dagarna efter varandra. Flickungen har fått lov att vänja sig vid att nöta rumpan i kalla ishallar. Killen (som är en mycket trevlig grabb) spelar själv och dömer en del också, och som nykär flickvän så står man gärna ut med att frysa några timmar i veckan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar