lördag 14 januari 2012

Bonniers bokklubb

Till och från har jag varit med i bokklubbar, ofta för att komma åt introduktionserbjudandena och så har jag köpt det jag måste och sedan gått ur. Men vanliga inbundna böcker är dyra, pocket är billigare och jag har köpt mer och mer av dem. Och så har jag alltid lånat av min mamma, och hon av mig. Vi är inbitna bokmalar båda två även om smaken är lite olika. Hon är inte alls lika förtjust i kriminalromaner som jag.

Med tiden började jag blanda pocketböcker med att läsa låneböcker digitalt på datorskärmen. Ett bra sätt att alltid ha en bok även om kassan är skral (pocket kostar i alla fall mellan 40 och 80 kronor) eller när man inte orkar åka in till stan för att skaffa något läsgodis. Sedan i julas, när jag fick min lilla fina pekofån, har jag övergått till att ladda ner de digitala böckerna till den, funkar utmärkt och nu har jag alltid boken med mig, vart jag går! Helt enkelt perfekt!!

Men så damp då det där brevet från Bonniers ner i lådan, med erbjudandet att köp två böcker så får du sex små och en stor skål ur serien Grace of Sweden från Rörstrand!!! Jamen, hur skulle jag motstå den då??? Det gick ju inte och idag har jag hämtat paketet. Åhhh, de är underbara. Jag har sedan flera år tillbaka kaffemuggarna och älskar dem. Kanske ska ta och bygga på samlingen, nu är den ju verkligen på G :o)

Böckerna jag valde var i alla fall Patrik Sjöbergs " Det du inte såg", den ska bli intressant att läsa tycker jag. Kanske återkommer jag till den så småningom. Och så valde jag en bok om digital fotografering, med handfasta tips och råd. Tänkte att jag ska få mer nytta av den senare i år. Jag fyller nämligen TANT i år och jag hoppas att alla och envar som möjligen skulle känna att de vill uppvakta mig skulle vilja ge ett valfritt, om aldrig så litet, bidrag till en juste digital systemkamera. Jag har en liten pocketkamera som är mer än ok, och jag har en prosumer som också är ok. Men jag vill ha en riktig *S*

1 kommentar:

  1. Hej Suss :-) Det låter som väldigt bra erbjudande! Borde kanske kolla det själv. Kan starkt rekommendera en systemkamera. Det är roligt ta foton :-)

    SvaraRadera