tisdag 3 januari 2012

Det bästa med 2011

Här kommer min utlovade tio-i-topp-lista för året som precis har gått. Det är ju jag som tjatat på andra, så jag måste vara duktig själv! Alla punkter är utan inbördes ordning. Smått och stort i livet som varit BRA!


  • Ännu ett barnbarn har gjort entré, lilla Loke som kom i oktober. 
  • En alldeles underbar resa i september till Edinburgh med vännerna Ehn, Johansson och Stuxberg är något jag bär med mig med stor värme. Wonderbara dagar!
  • På husdjursfronten; två kissar har fått somna in och trots att det i sig är trist var det bäst som det fick bli. Ponnyn Soraya har sålts till en liten tjej som älskar henne varmt och dottern har bytt upp sig till storhäst: den snygga, goa, svarta Rio.
  • I augusti tog Amelie och jag våra hästar och gav oss ut på en tvådagarsritt med nya hästvänner. Härlig ridning, underbart boende (för att inte tala om maten) på härligt vackert B&B&B.
  • På jobbfronten, samma jobb men en del nya arbetsuppgifter att varva med de gamla vanliga. Det är rent ut sagt skitkul att jobba mer administrativt!
  • Danielle har fått sitt hett efterlängtade körkort! En intensivkurs, som visserligen sved i mams&paps plånbok (men det var det värt) gjorde susen.
  • Jag har kommit igång att läsa en del skönlitteratur på engelska. Utmanande men jag märker ju att det är riktigt nyttigt. Ordförådet mår inte dåligt alls. 
  • Jag har lärt mig att inte avsky whiskey!!! I alla fall om den är riktigt, riktigt snäll.
  • Två tripper till ljuvliga Visingsö har blivit av. Kalas i stora lass med massor av de goaste vännerna ♥♥
  • Vi alla är friska, ja åtminstone är vi alla rätt ok. Pär och jag är det, ungarna är det, barnbarnen är det, mågarna är det. Och djurkräkena också för den delen. Det är väl egentligen det viktigaste som finns!

1 kommentar: