fredag 20 januari 2012

Geocaching

Ok, jag är helt kär i min nya Android! Att ha en liten behändig GPS i fickan hela tiden är inte dumt.

För ett par år sedan hörde jag tala om geocaching, Lucas och jag gav oss ut och försökte men det stupade på att vi inte hade någon bärbar GPS att använda. Men nu har jag ju en :o) Eftersom jag varit ledig ett par dagar nu så har vi kört igång så smått, Lucas och jag. Vi har gett oss på de två som finns på gångavstånd hemifrån och vi har lyckats hitta dem! Jätteroligt!Tanken är lite att hitta något roligt att göra tillsammans med Lucas. Amelie och jag har hästarna ihop. Det här passar för hela familjen, jag hoppas att vi kommer att fastna för det här. Någon utflykt då och då, till ibland lite udda platser kan ju vara jättekul. 


Som idag, Cissi följde med också och vi hade med oss te och gifflar. Efter att vi hittat cachen gick vi tll rastplatsen i närheten och fikade. Och lilla hunden fick också komma ut och lufta sig en stund. Lite synd om henne var det på slutet, när vi var på hemväg igen. Vi genade genom skogen och i en sänka var det rätt mycket vatten på stigen med en tunn isskorpa ovanpå. Folket gick på sidan men den lilla korkade knallade ju på isen, och den brast. Hon blev jätteblöt om tassarna och sina små korta ben. Tur vi snart kom in i värmen igen.

Just ja, man kan ta en av småsakerna i boxarna (om det är en sådan som det får plats lite krimskrams i) om man lägger i en annan. Vi hade tagit med en penna, men den var för lång. Typiskt! Lucas ville så gärna få ta den pyttelilla gula sockan, så snälla Cissi offrade sina (billiga) örhängen för lillebrors skull. Det är syskonkärlek det :o)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar