söndag 29 januari 2012

Soligt

Inte så pjåkig morgon. Det är soligt och fint och några grader kallt. Det blir nog fint idag. Jag får se vad jag hinner göra idag, det är lite smått och gott som jag tänkt hinna. Luddiga hunden Becky är i skriande behov av pälsvård, sist jag badade henne hade jag slut på hundschampot (det hade ungarna tagit när det vanliga var slut en dag ...) så jag tvättade henne med vår duschcreme. Ingen bra idé! Fy så tussig och tovig hon blev, förskräckligt faktiskt. Men nu är både lämpligare schampo och balsam inköpt. Saxen kommer nog till pass också, för de värsta tovorna, men det gör inget, hon har en pälsväxt som inte är sann.

Häromdagen hade vi vår jättetrevliga hovslagare här till hästarna. Först nu fick de snösulor i skorna, men det har ju faktiskt inte varit nödvändigt förrän nu. Skönt att ha dem på nu i alla fall, det är så himla otäckt när det bildas snöstyltor. Nu slipper jag oroa mig för att de ska bryta benen eller fläka sig.

Cissi har fått jobba två dagar den här veckan! Skitkul!!! Och de har ringt från en skola till och frågat, men typiskt nog var hon bokad här i byn just den dagen i veckan som kommer. Hoppas de ringer igen.

Vi väntar besök av Danielle, Adam, Evelinn och Otto också. Det är alltid trevligt. Lilltjejen där är ett riktigt energiknippe. Hon är ständigt i rörelse och det gäller att rädda DVD-filmer och spel. Vi brukar ställa upp lådorna med dem upp i trappen till övervåningen och sedan skjuta marsvinsburen som en barrikad mot den. Funkar finemang! Evelinn är så himla lik sin mamma i samma ålder, det är riktigt roligt att se. Jag minns som igår när hon ständigt var på rymmen, jag var höggravid med Cecilia den sommaren och var totalt slut på att jaga min sjövilda 1½-åring :o)

/Suss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar