måndag 30 november 2009

Städa rum

Oj oj... nu tog det hus i helskotta. Jag bad sonen, nio år gammal, att städa sitt rum. "Bad" är kanske fel ord, jag sa att nu är det faktiskt nödvändigt! Kommendering med andra ord. Denna lilla otrevliga syssla har nämligen förhalats och förhalats i det längsta. Annars är han sällan så nödbedd om jag ber honom om smågrejer, som att hämta posten, bära ut sopor eller liknande. Men att städa rummet är av reaktionen att dömma en nära-döden-upplevelse *s*

Dottern, 14 år, har fått samma uppdrag. Det är väl inte riktigt glada miner där heller men hon tycks gilla läget.

I helgen har jag varit ledig och lördagen tillbringade jag i Globen tillsammans med två grannar och fyra tonårstjejer. Vi kom dit strax efter nio på morgonen och for hem någon gång efter tio på kvällen, jag minns inte riktigt vad klockan hunnit bli. Det var hästshow för hela slanten och alltihop var fantastiskt sevärt, skojigt och en hel del bra shopping. Mitt bästa köp var en vettig vinterjacka i varselfärg full med reflexer. Till ett riktigt bra pris. Supernöjd. Vi åkte i grannen Bettans jättevolvo och det var hemskt skönt att kunna gå ner till den med kassarna. Jag som från början egentligen tyckte vi kunde ha åkt tåg erkänner mig besegrad. Bilen var en god idé.

Första advent har det blivit. När vi kom hem från Stockholm i lördags kväll/natt (efter att ha matat grannens kossor) möttes jag av en välpyntad trädgård. Pär och Lucas har varit flitiga och gjort kanonfint här hemma. Duktiga!!!

1 kommentar: