fredag 6 november 2009

2,5" -> 3,5"

Idag fick jag meddelande från den lokala datorbutiken att de fått hem den lilla fiffiga adaptern jag bett dem fixa åt mig. Det var en till synes väldigt enkel sak, en liten "platta" med massor av piggar på båda sidor och en sladd med en liten elkontakt. Det fina var att ena sidan passade i en vanlig IDE-kontakt och den andra i den lilla pluttiga hårddisk som suttit i min gamla laptop. Elkontakten förstår nog alla vad den ska vara till. Perfekt! Och det fungerade!! Alla mina filer gick att rädda, eftersom disken faktiskt inte var trasig som resten av datorn var så det var bara att plocka allt jag ville ha. En bild på ett par leriga gummistövlar var en som jag hittade, och det passar ju finfint så här års. Lera är ju något vi kommer att få dras med här vid oss de närmsta månaderna när snön lyser med sin frånvaro precis som minusgraderna. Ett uttjatat tema möjligen, men jag kan aldrig upphöras att förvånas av hur mycket lera det faktiskt kan finnas!! Helt otroligt.

Idag har jag varit ledig. Fullspäckad dag som vanligt, men det roligaste var att jag faktiskt hann åka ut till Nettan i Säby och se hur de fått det i sitt nya hem. Huset är fräscht och rymligt, särskilt om man jämför med hur de har haft det nere i Torsvi. Mickan var också där med lille Vincent. Nu när jag fick båda bebisarna bredvid varandra så kan man se att Svea är på god väg att växa om sin sex veckor äldre kusin.. en stadig tjeja det där .o) Båda bebbarna var så gulliga och glada och skrattade åt sin mormor <3

Sedan var det full fart in till stan, handla mat, hämta barn och laga mat. Hovslagaren ringde och undrade om han kunde komma redan halv fem.. tack tack sa jag och rusade ut efter pålle. Hann inte ens in i stallet med honom så var hovis där. Betalt ville han inte ha; Det tar vi en annan gång... han är för snäll!!!!

1 kommentar:

  1. Vad skönt att hårddisken var hel. Känns bra att få rädda bilderna kan jag tro.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera