måndag 9 november 2009

Jamen Cissi då...

Ja hon är rolig vår fjärde dotter i ordningen. Hon bor fortfarande hemma, officiellt i alla fall. I praktiken kommer hon hem någon gång i veckan och byter sin smutstvätt mot rena kläder. Resten av tiden bor hon hemma hos sin pojkvän Jesper. Cecilia har ett rätt stort rum där det lätt ryms säng, soffa, TV och ett skrivbord. Lillasyster, alltså dotter nummer fem, bor i en liten "skrubb" där det precis går att vända sig runt och har länge längtat efter lite mer utrymme. Så dotter nummer fem skrev idag ett SMS till sin lite äldre syrra, ungefär ordalydelsen "Jag borde få ditt rum, du är ju ändå aldrig hemma". Hon fick snart svaret "Ja, det kan du väl, jag flyttar ändå ihop med Jesper i helgen".

Ja tack för den infon kära dotter, haha...

6 kommentarer:

  1. Haha, när hade hon tänkt berätta det? Nåja, man behöver ju inte veta allt långt i förväg...man hinner ändå glömma...hihi :)

    SvaraRadera
  2. Åh, har ni bara två barn hemma sen då?
    Kram
    Ann-Britt på öa

    SvaraRadera
  3. Vi bestämde det idag att jag skulle flytta dit, så jag tycker ändå att jag var ganska snabb med nyheterna:P

    SvaraRadera
  4. *haha* underbart:-)

    kram Monica R

    SvaraRadera
  5. *s* Di barna di barna... Tänk, snart kommer jag dithän med min första, inget bestämt än men vem vet???

    SvaraRadera
  6. ha ha ha du fick ju infon till slut iallafall *LER STORT*
    Önskar dottern och pojkvännen lycka till med samboskapet! =)

    SvaraRadera