måndag 1 september 2008

Kallt

Fy hundan vad det blev kallt helt plötsligt. Jag fryser inne i huset och har till och med dragit på ett par strumpor. Fleecisen på. Är det för att det är första september idag tro? Sommaren är slut. Värmeväxlaren - ja det var bara att stoppa kontakten i väggen igen och trycka på "ON".

Näää.. fy så fort en sommar kan försvinna.

Idag är jag ledig fram till fyra, det är ganska skönt att ha en kort kväll ibland. Från och med idag börjar vi med ett nytt schema på jobbet. Det betyder att vi kommer att jobba var tredje helg istälet får varannan. Det betyder också att de helger vi jobbar blir det riktigt långa arbetspass. För min del tycker jag att det är värt det. Vi kör det här på prov i tolv veckor men jag hoppas det permanentas.

Surr surr... det märks att jag inget har att göra just nu. Jag sitter och bligar på Super Nanny på fyran samtidigt somjag skriver. Jag saknar att inte ha något att läsa, allt är genomplöjt. Jag har beställt en hel hög med pocket och faktaböcker (hästrelaterat, så klart), och de borde komma i morgon eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar