måndag 22 september 2008

En härlig helg

Nu är man någorlunda återhämtad efter helgen i Småland. Jag fattar verkligen inte vad det är med det där landskapet? För varje gång jag åker dig blir jag så trött sista dagen! Obegripligt. Pär, min kära man, påstår att det säkert har något med att göra vad jag dricker dagen innan sista dagen, men jag tror att det där bara är struntprat.

I alla händelser, vilken grej! Ladies Night är en himla häftig show med ett otroligt drag. För mig var det en stor överraskning att Peter Stormare kunde sjunga så bra. I övrigt såg han precis så där sliksigt skum ut som bara han kan. Hela kalaset var så himla rockigt och hett. Det skulle aldrig någonsin bli sådan stämning om det fanns karlar med i publiken. Helt säkert inte.

Hemvägen från Kinnarpsarenan till Duvgatan brukar nog gå att knalla på 15 minuter. Jag tror det tog sådär det dubbla... vi körde serpentingång, haha!

Tack underbara härliga Ann-Britt och Helena för en helg som jag sent kommer att glömma. Jag är en lycklig kvinna som har er som vänner.

************************************************************

På onsdag börjar jag praktisera, det blir Grand Finale på min USK-utbildning. Det "roliga" med den här praktikperioden som ska bestå i 180 timmar måste jag lyckas klämma in samtidigt som jag jobbar som vanligt. Grattis min familj, ni kommer att ha ett grinigt vrak till fru/mamma ett tag framåt. Nädå, jag ska nog klara mig, jag är ju inte ensam i familjen liksom och fler kan göra det som måste göras.

Men tänker jag efter,så nog tusan kommer jag att bli mycket mycket trött. Mina heliga torsdagskvällar kommer jag ändå att hålla på den här tiden. Något måste man ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar