fredag 12 september 2008

Sköra ben

Min stackars lilla svärmor som är 86 år gammal ligger på Ackis nu med bruten lårbenshals och en bruten arm. Hon föll hemma i sin lägenhet i onsdags. Svärfar som är dement förstod inte att han skulle larma ambulans och inget trygghetslarm har de (det måste ändras på). Efter lite om och men lyckades hon förmå honom att ringa deras dotter, min svägerska, som kunde larma ambulans hemifrån sig. Hon bor många mil ifrån Runhällen, i Upplands-Väsby, så det blev problem med svärfar. Hon fick inte tag på någon hemma hos oss så hon fick åka och hämta svärfar i Uppsala. Han fick åka med i ambulansen eftersom han knappast hade klarat sig hemma.

Vilken soppa. Hon blev opererad igår, svägerskan ska besöka i helgen och jag i början på veckan. Sedan måste det till en vårdplanering.. Jag ska försöka se till att både jag och svägerskan (som är världens klokaste kvinna) är med då så att det verkligen blir för svärföräldrarnas bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar