onsdag 24 september 2008

Första praktikdagen

Jamen det här kändes faktiskt riktigt riktigt roligt. Avdelningen jag ska göra min avslutande praktik på är så himla mysig. Det är positiv stämning och himla trevlig personal. Arbetstakten är, jämfört min riktiga arbetsplats, maklig och man hinner verkligen med patienterna. Där skulle jag kunna tänka mig att jobba.

Redan första dagen har jag varit med och plockat agraffer, tagit prov för odling på misstänkt infekterade operationssår, följt med en farbror till röntgen och hjälpt till med gångträning. Lägg till det här det suprapubiskateterbyte jag fick göra självständigt (med assistent + ssk som instruktör) på mitt "eget" omvårdnadsboende igår. En lärorik vecka får jag lov att säga.

Väl hemma blev det potatisskalning á la storkökskok. Amelie har två kompisar som ska sova här i natt och det blev potatismos beställt. Till det fixade jag lunckorv med lök och gräddsås (i ugn).

Kompisar som sover över mitt i veckorna är ovanligt, men nu så är skolorna stängda här i kommunen både i morgonoch på fredag. Då är det OK. I morgon är det väl hästarna som gäller gissar jag.

1 kommentar:

  1. Nu har jag hittat din blogg igen Suss. Hoppas du inte misstycker att jag tjuvläser i bland. Lycka till på praktiken!

    SvaraRadera