torsdag 14 februari 2008

Vad gör man en vanlig torsdag

Idag är en ledig dag. Från jobbet alltså. Ledig från tvättmaskin, barnskjutsande och sådan har man ju inte. Men det där är alldeles som vanligt och väldigt uttjatat. Den enda sensationen idag var väl att Pär ringde och frågade om jag kunde undsätta hans bror och svägerska vars bil gett upp och de hade blivit stående i Västerås. Kanske inte precis min dröm att skjutsa dem till Heby under de timmar jag tänkt avnjuta i soffan. Fleecefilten, kaffekoppen och kudden fick vänta. Äventyret tog "bara" dryga två timmar.
Men man ska vara snäll mot släkten...

Jag tror att jag håller på att bli förkyld. Ett säkert tecken är att jag var nära att bryta ihop tidigare idag när jag var sugen på ett glas juice. Glad i hågen kikade jag i kylen och upptäckte att maken köpt hem äppeljuice!!! Jag blev så himla besviken, snyft... och så larvig är jag bara när jag börjar bli sjuk.

Jag ÄR kinkig med drycker. Jag dricker inte något som är gjort på äpplen. Det är inte gott! Jag dricker inte mjölk heller, inte saft, väldigt sällan läsk och verkligen inte ouzo, whiskey eller konjak.

Idag var det dags för Ponderosagänget att sammanträda igen. Plötsligt kände jag mig riktigt frisk igen :o) Det är en så otroligt trevlig ridgrupp, jag har sagt det förr och det behöver sägas igen. Idag var Jenny med också, jag trodde jag tappat bort den trevliga tjejen som visade sig vara Jockes (dotterns pojkvän) syssling och som red i min prova-på-grupp veckorna efter jul. Men hon hade "bara" varit sjuk och är nu tillbaka i sadeln igen. Idag tränade vi på ridvägar och det kändes inte alls lika kaotiskt som förra veckan när jag tyckte att vi bara irrade runt helt utan kontroll. Jag red den sköna Lizah igen. Vi kommer bra överens hon och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar