torsdag 7 februari 2008

Heja Suzzie och Robin

På lördag sjunger Suzzie Tapper låten Visst finns det mirakel. En av upphovsmännen heter Robin Abrahamsson och han är faktiskt kusin med min kusin. Därför hejar jag på den låten. Dessutom tror jag att den är riktigt bra; Aftonbladet skriver så här ->
”Suzzie Tapper – Visst finns mirakel
Oj! Suzzie Tappers låt är naken, avklädd och ärlig, så långt
det går att göra en schlager så. Suzzie Tapper låter som Anne-Lie Rydé och
Millas Mirakel och alla andra sköna 80-talstjejer och grupper som gjorde enkel
lätt och härlig pop. Visst finns mirakel och för mig är det faktiskt du, sjunger
Suzzie och jag längtar efter att få se henne sjunga det här på scenen scenen.
Det kan bli SÅ bra!”

Jag är ingen stor anhängare av schlager egentligen, men är släkten med... ja då sitter jag som klistrad vid TV-apparaten!
Om Robin skriver SVT ->
"Robin Abrahamsson är låtskrivare och musiker från Malmö. Nu senast har han,
tillsammans med Amir och Maciel, arbetat med Shirley Clamps nya album."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar