tisdag 26 februari 2008

Hästblogg?

Min blogg verkar bli en hästblogg... Inte meningen, jag lovar.. men hästar är hästar och de tar jättemycket tid i anspråk. Tid som känns rolig. Dessutom får man både motion ochfrisk luft på köpet.

Det är en hel del elände uppe i vårt stall just nu. Vår Timone har mugg och har något som inte är riktigt bra i ett av frambenen. Muggen är klart på bättringsvägen, jag har köpt dyrt schampoo och en ännu dyrare salva att smörja med. Den oroar jag mig inte alls för. Den lätta hältan i höger fram ger mig skräckvibbar. Bara för att jag vet hur drygt det blir om det inte blir bra. Hältan var ju nästan ingenting ens från början, men vi plockade honom så att säga av banan direkt, för att inte göra skadan värre. Han ska få vila helt ännu någon vecka till, sedan försiktig skrittning någon vecka eller två (för stimulansens skull) och sedan ska vi sätta honom i lugn trav. Det blir läskig... måtte han hålla!

Vår andra pålle mår bra, trots sin höga ålder, han har så mycket vinterpäls att han ser ut som en teddybjörn, massor av hovskägg och är (peppar peppar) fri från mugg (tack vare det täta hovskägget skulle jag tro).

Men det är två av hästkompisarna som det är värre med. En äldre herre har drabbats av hovböld och en betydligt yngre kille har fått fång!!!! I februari! Det är så jäkla synd om dem båda två, speciellt fånghästen som ska stå på boxvila länge nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar