torsdag 21 februari 2008

Halta hästen

Nämnde jag det? Timone har förutom mugg blivit halt! Kan man skicka allt vad hästar heter till en annan planet?? Nu är det inte så farligt, den yttepytte svullnad jag kände intill en sena för ett par dagar sedan går inte längre att hitta. Han ömmar inte heller längre. Men han får i alla fall stå i sjukhage och ta det lugnt ett tag till. Vill ju absolut inte att han ska bli sämre.

Det var ju dessutom helt underbart i går morse, jag joggar upp till stallet på morgonen för att hinna fodra och vattna honom innan jag skulle till jobbet. Det finns ingen kuse i hagen!!!! Panik!!! Jag lyckas få hejd på maken som precis är på väg att ge sig av i sin trailerdragare. Som tur var hittade vi honom strax, men min puls blev garanterat rätt hög! Nu har han fått en ny hage närmare de andra hästarna, han kan ha närkontakt med dem nu och då trivs han bättre.

Håll tummarna att det går över, att det inte är en sena (jag tror inte dt.. peppar peppar)

Min blogg har nästan blivit en hästblogg.. det är ju inte meningen egentligen. Men nu är det det som tar mycket utrymme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar