onsdag 20 november 2013

Redaktörspyssel

Idag har jag semester. Det var planerat sedan länge, eftersom jag har valpisarna så passar det så bra att plocka långa pass med de semesterdagar jag har kvar i år. Jag har haft min mamma här på en kopp kaffe och en bulle på förmiddagen. Trevligt.

Nu sitter jag och jobbar med bolonkabladet (Svenska russkaya tsvetnaya bolonka-klubbens medlemsblad). Jag har mailat Sveland (ett djurförsäkringsbolag) och bett om tillstånd att använda en text jag hittade på deras hemsida. Det gäller att fråga om lov, så att det inte blir tok någonstans. Sådant här pyssel är kul, jag har rätt gott om tid på mig så jag kan sitta och foga ihop sidor och även skriva små artiklar i lugn takt. Jag gillar ju att både skriva och pilla med fotografier så det var med bara lite tvekan jag anmälde mig som frivillig till redaktörsjobbet i klubben.  Vi får väl se vad medlemmarna tycker när första numret kommer ut i januari. Nu är det ju inte jag som skriver allt, jag väntar in material från fler, så det är klart att det kommer att bli bra :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar