lördag 16 november 2013

På vågen

Nä, inte jag inte. De senaste månaderna har varit ett riktigt förfall om vi ska tänka tankar som "bra och hälsosam mat", så gissningsvis ligger jag nog i alla fall närmare 65 än 60 där jag trivs bäst. Inte äter vi dålig mat alls, men den bra maten får ofta sällskap av lite för mycket som mest bara är gott ;o) 


Det jag vägt är småvalparna. Så här kan man göra då; en degbunke och köksvågen! Båda ligger strax under två kilo och det betyder att fyra centimeter av avmaskningsmedlet de skulle få idag blev precis lagom. 



En bekännelse är också på sin plats. Vi har fuskat i år. Fösta glöggflaskan är provsmakad. Det här är ju alldeles fel faktiskt!!!! Alla mina barn kommer att skratta rått åt mig nu, för det är alltid jag som varit SÅÅÅ noga med att det inte ska drickas glögg före advent, och ingen julmust före Lucia (det är kört där också ..). Och jag måste erkänna att det smakade så himla jättegott :)

1 kommentar: