söndag 24 november 2013

Helgen


Idag får lilla Coco illustrera bloggen. Jag låg på sängen en stund och vilade eftersom jag ska jobba kväll. Jag är förkyld och tröttare än jag brukar så jag behövde en slummer. Syrran Nelly låg på mina fötter, de är för goa :) 

Det har blivit mer och mer att det är Coco istället för Cocos som vi tänkt från början. Hon passar att heta det, Nelly heter egentligen Chanel men eftersom det finns ett litet barn i bekantskapskretsen som heter så så känns Nelly alldeles rätt. Jag har vägt trollen idag, lättare sagt än gjort att få dem att sitta still i en liten bunke på köksvågen. De växer så det knakar, de väger ungefär 2250 gram nu mot 1600 när de flyttade hit. Coco väger ungefär ett halvt hekto mer än sin syster.

Efter kvällens jobb väntar några sköna helt lediga dagar. Kan nog behövas för att jag ska bli kvitt förkylningen till slut. Kanske far jag till Västerås en sväng på eftermiddagen när Lucas kommer från skolan. Jag behöver fylla på med lite grejs till hästen och bilen. Plus en viktig sak som en födelsedagspresent till äldsta barnbarnet som fyller åtta år i morgon. 

För veckan som kommer hoppas jag också att någon ringer från juristbyrån i Västerås så vi kan boka en tid för bouppteckningen. Jag vill gärna få det avklarat, jag är inte så förtjust i att gå och vänta på att saker och ting kommer att hända någon gång i framtiden. Men det var så att de ska ringa, inte jag, tydligen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar