måndag 25 november 2013

Flitig ibland

Ojämn i mitt bloggande? Jo minst sagt är jag väl en riktig periodare. Just nu är det rätt roligt att sitta och skriva här, i andra perioder blir det liksom aldrig av. 

En otrevlig förkylning gör mig lite slow just nu, det är liksom ingen fart på mig alls. Som tur är börjar det väl ge sig och snart är jag nog riktigt rask och pigg igen. Det var i alla fall skönt att få en skön sovmorgon i morse. Till min förvåning vaknade jag inte förrän klockan var nästan halv åtta i morse. Inte ens de stora bullarna stod vid grinden till sovrummet och pep, som de oftast brukar om jag försöker dra mig lite. Och småbolonkorna sov gott de också. Jätteskönt! 

Ja gott sov de små, tillsammans med lhasan. I min säng. Ja, Becky sover alltid där men de där småtrollen har så här långt fått sova i en liten mjuk korg som står på golvet nedanför min huvudkudde. Nu har rackaren Nelly lärt sig hoppa upp i sängen, hur elegant som helst. Så klart blir syrran ledsen då så det är bara att hjälpa henne också upp. Så nu har jag små ullnystan lite här och där i sängen om nätterna. Skönt och mysigt när Pär är borta på jobb förstås, trångt när han också ska vara med :o) Ibland har jag haft bullarna i sängen om natten också, men så länge valparna är just valpar (och saknar förstånd och självbevarelsedrift) får de hålla sig därifrån. Hos oss får hundarna vara i sängar och soffor, det är bara gosigt! Ibland får de hålla sig därifrån, men då är det för att det är för trångt, eller att de är för blöta och leriga. Dessutom är de med i köket när vi äter, vissa skulle nog säga att de tigger men de får aldrig något (om ingen tappar något förstås). De gillar bara att se på maten ;o)


Jag var en snabb tur till Västerås idag, bilen fick en kupevärmare, en rulle nät som fattats till stängslet längst bort på tomten blev äntligen inköpt och lite annat smått. Julklappar har jag faktiskt också börjat med, är ute i god tid i år och det känns bra. Än så långe ligger det paket till sex av barnbarnen, Lucas, min mamma och en liiiten grej till Cissi och väntar. Och här var det färdigskrivet för idag .. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar