måndag 24 oktober 2011

Ny vecka

Ny vecka igen då. På schemat står en hel del jobb, jag har en hel del långa dagar, bland annat i helgen som kommer. Eventuellt ska jag se om jag kan ta ut lite komptimmar på lördag kväll, vår kokerska Birgitta har gått i pension och ska firas av med knytkalas. Men hur det blir med det beror på om det finns vikarier att hitta. Det visar sig, men det hade varit kul att kika in på kalaset en stund.

Sötis Becky
Helgen har varit mysig, vi har ju firat barnbarnet Evelinn lite i förskott och igår tittade Mickan & Calle in med lilla Vincent en stund. Cecilia är rätt händig med saxen (inte bara med pennor och penslar) så hon klippte igenom sin systers slitna hår. Det blev fint och fräscht. Själv är jag ganska seg och trött, jag undrar om jag har en ny förkylning på gång. Kan vara så, men jag märker också att min kropp saknar kosttillskotten jag brukar peta i mig. Plånboken har varit lite tunn de här sista månaderna, sådana där saker har inte fått högsta prioritet men jag vete katten om jag nog inte får ta och köpa i alla fall. Jag märker ju att jag mår bättre när jag äter dem. Är det inte ofta så, att som mamma/pappa eller matte/husse finns det alltid någon annan som behöver något mycket bättre än  man själv? Japp, så é ré!!!!!

Någon dag den här veckan händer det förhoppningsvis något väldigt speciellt i alla fall. Barnbarn nummer fem har väntats sedan i lördags, men inte gjort entré ännu. Vi har haft lite vadslagning i familjen, jag har gissat på den 31 oktober så i så fall är det en hel lång vecka kvar. Och pojke har jag sagt, men jag vet inte varför jag sa så, för egentligen tror jag nog de får en flicka den här gången också. Vi får väl se :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar