fredag 7 oktober 2011

Höstrusk


Nu är det höst, om nu någon inte lagt märke till det. Inte för att det är så kallt ännu, det är det verkligen inte med temperaturer som ligger över +10° mest hela tiden. Men träden gulnar, det blåser och det regnar.

Cecilia och jag hade varit och hämtat ett lass torvmixbalar på fabriken som ligger i trakten och skulle just börja lasta ur bilen när vädret från helvetet överföll oss. Fy tusan vad blöta vi blev, samtidigt som vi höll på att blåsa omkull. Nu har det lugnat sig som tur är, men grått är det än.

Torvmix är, för den oinvigde, en blandning av kutterspån och torv som vi använder att strö med i hästarnas boxar. Varje bal väger 35 kilo så de är rätt tunga att hantera. Jättekul har vi haft, med andra ord ☺


1 kommentar:

  1. Hej!Även här är hösten helt klart en bit på väg men lite mysigt är det.Du läser ju mycket,det gör jag också,särskilt nu när det blir mörkare.Fast inte lika mycket som före fb-tiden,tyvärr kan jag tycka ibland.Har just läst den senaste(tror jag)av Elsebeth Egholm,bra tycker jag.Maria/mirameja

    SvaraRadera