söndag 31 oktober 2010

60-åring och babysnos

Det här har varit en dag i festlighetens tecken. Pärs bror fyller 60 år i morgon. Han och hans sambo bor numera i Kiruna men hade tagit sig ner till mer drägliga breddgrader för att fira födelsedagen hemma hos deras syster som bor i Upplands-Väsby. Vettiga 45 minuter bort. Han fick paket och vi fick väldigt god mat med nordsvensk touch; löjromstoast, renstek, mandelpotatis och diverse annat väldigt väldigt god mat.

Sedan kom dagens bästa!! Vi for raka spåret in till Enköping därifrån och fick snosa på den pyttelilla Evelinn. Tänk att varje gång jag möter en sådan alldeles ny människa häpnar jag över hur otroligt små de är. I alla fall, hon är självklart precis hur söt som helst. Som ett paket socker. Men självklart låg både kameran och paketet med de hastigt inköpta små kläderna kvar hemma. Jag får svänga upp med det i morgon för jag måste ändå dit för att hämta min handväska som jag råkade glömma hos dem ... (glömsk? vem? jag? Nääääää ... eller?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar